להיות מולטי-מקצוען (ניהול פרויקטים מזדמנים)

multitasking-man

מקצוענות היא שם נרדף להצלחה. היכולת לפעול, לעשות ולשנות באופן מיטבי היא מנוע הצמיחה האולטימטיבי בכל ארגון ובכל סביבה. אך העולם של היום דורש יותר…

לא אחת, מקצוענות בדבר אחד אינה מספקת, העובדים של היום נדרשים להתמודד עם מגוון רחב של משימות ואתגרים, והמונח מקצוען נשחק מול ה"מולטי מקצוען".

ה"מולטי מקצוען" מבטא את דרישות השוק החדשות לעובדים המסוגלים – מעבר למשימתם העיקרית, להתמודד בהצלחה עם פרויקטים נוספים – בנוסף על תפקידם, באופן מזדמן.

פרקטיקה אחת?? זה הכי 2014…

היום כבר ידוע כי ניהול פרויקטים הוא מקצוע הדורש התמחות; מקצוע הדורש מן העוסקים בו לא רק כישורים מיוחדים, אלא גם מיומנויות גבוהות בכלים ובמתודולוגיות מתקדמות לניהול פרויקטים.

רוב אנשי המקצוע – בכל תחום, מנהלים פרויקטים על בסיס שוטף במסגרת עבודתם ("נוסף על תפקידם"). רוב הפרויקטים הללו הינם פרויקטים קטנים (40-400 שעות, 1-4 חברי צוות). לאנשים אלו אנו קוראים "מנהלי פרויקטים מזדמנים", והם זקוקים לשיטות פשוטות ולכלים נוחים לביצוע עבודתם. הם אינם יכולים ולא צריכים להתמחות במתודולוגיות מורכבות ואינספור כלים, כפי שדרוש למנהל פרויקטים במשרה מלאה.

הקורס מבוסס על הספר "להיות מנהל פרויקט" והוא מתווה דרך ומסביר בגובה העיניים כיצד להיות מנהלי פרויקט הלכה למעשה. כל פרויקט שהוא. בכל גודל ובכל עולם תוכן. נתמקד בליבה, נעסוק בַעיקר ובפרקטיקה ונציע שלל כלים מלווים, ייחודים ופשוטים לשימוש קל ומידי וכן, נלמד כיצד לנהל את הזמן העומד לרשותנו בצורה אפקטיבית וכיצד להיות מנהלים-מנהיגים.

בסיום קורס זה תצאו עם כל מה שאתם צריכים – ורק עם מה שאתם צריכים, בכדי לנהל פרויקטים מזדמנים בהצלחה!

  • מי הזיז את הפרויקט שלי?

    • מבוא לניהול פרויקטים
    • מהו פרויקט? מהם יסודות המקצוע?
    • מיהו מנהל הפרויקט?
    • כיצד מודדים הצלחה של פרויקט?
    • מהם הגורמים הקריטיים להצלחת פרויקט?

    הכינותי מראש (המצפן של הפרויקט)

    • מצורך לתכולה בפרויקט
    • תכנון מחזור חיי הפרויקט
    • קביעת תפקידים ואחריות בפרויקט
    • פירוק למשימות ליצירת תוכנית עבודה
    • זיהוי קשרים בין משימות
    • זיהוי ראשוני של סיכונים בפרויקט

    הגעת ליעד? (בקרה בפרויקט)

    • תכנון וביצוע בקרות שוטפות בפרויקט
    • תכנון וביצוע בקרות תקופתיות ומיוחדות
    • ביצוע תחקיר והפקת לקחים

    מי אמר למי? (תקשורת בפרויקט)

    • ניהול בעלי העניין בפרויקט
    • ניהול התקשורת הפורמלית בפרויקט
    • ניהול התקשורת הבלתי פורמלית בפרויקט

    יש מבוגר אחראי בקהל? (מנהיגות בפרויקט)

    • תפיסת תפקיד המנהל – התפתחות תפיסת הניהול עד ימינו, מהות התפקיד כמגדיר, מנתב ומוביל שינוי
    • מנהיגות – מהי ומה הביטויים שלה בניהול עכשיו בכלל וניהול צוות פרויקט בפרט
    • אבחון אישי של סגנונות ניהול
    • מיהו "המנהל הטוב" ומהו "ניהול לקוי" בהקשר של ניהול פרויקט
    • קבלת החלטות והגדרת החלטה ניהולית טובה

    שעון החול מתקתק… (ניהול זמן בפרויקט)

    • אפקטיביות אישית מהי?
    • מיפוי גנבי זמן בהתנהלות פרויקט ופתרונות ישימים להתמודדות
    • על קופים, ניהול ואחריות – ניהול זמן המנהל בהתנהלות השוטפת
    • דילמת הקצר והארוך – חלוקת משאבי זמן ותשומת לב בין הטווח הקצר והארוך
    • GTD (Getting Things Done) – עקרונות בתכנון שבועי ויומי כמפתח זהב לניהול עצמי
    • ניהול פגישות בפרויקט והגשת דוחות