להיות PO בפרויקט

superhero-po

ה- Project Officer בפרויקט נושא בתפקיד בעל חשיבות רבה בהצלחת הפרויקט, והוא תומך בו באופן פעיל ומוחשי לאורך כל חייו, החל בתהליכי תכנון, דרך תהליכי בקרה וכלה בתהליכי תקשורת – פורמלית ובלתי-פורמלית.
האתגרים העומדים בפני אנשי ה- PO הינם רבים, ופעמים רבות ה- PO נמצא בתווך שבין ההנהלה הבכירה ובין מנהל הפרויקט הנמצא בשטח – וכל העת עליו לספק ערך.
כמו תפקידו של מנהל הפרויקט, גם תפקידו של ה- PO מבוסס על כישורי ליבה מקצועיים לצד מיומנויות רכות מגוונות.
קורס זה מותאם לצרכים הספציפיים של אנשי תכנון ובקרה בפרויקטים, ומטרתו לייצר שפה משותפת עם מנהלי הפרויקטים, לספק סט של כלים משותפים הכרחיים להצלחת פרויקט, ולסייע במיצוב תפקיד ה- PO בארגון ובפרויקט.

  • היכרות עם עולם ניהול הפרויקטים מזווית אחרת

    היכרות מחודשת עם היסודות בניהול פרויקטים. הבנת הפרדוקס הראשון ומלכודת התכנון המדומה. הבנת התפקידים של השחקנים המרכזיים בפרויקט ובהם: מנהל הפרויקט וה- PO. הבנת המדדים האמיתיים להצלחת פרויקט ותפקידו של ה- PO כתומך בהצלחה.

    של מי המשולש הזה בעצם? (גישות מרכזיות בניהול פרויקטים)

    היכרות עם הגישות השונות לניהול פרויקטים החל מהגישה הקלאסית (מפל המים), דרך תורת האילוצים ועד לגישה האג'ילית. הבנת התפיסות השונות בתחום והתלבטות בין הגישות הטהורות אל מול גישות מעורבות לניהול פרויקטים. בחינת הגישה ה"טובה ביותר" וזו "הטובה ביותר בארגון שלי".

    תפקיד ה- PO בתכנון פרויקט

    הבנת תפקידו של ה- PO בתהליכי תכנון פרויקט – החל מהתכנון הראשוני ועד לתכנון המפורט. היכרות עם המצפן של הפרויקט כולל: מטרות ויעדים, בעלי עניין ותועלות, ניתוח השפעה ומעורבות של הגורמים השונים בפרויקט, פיתוח טבלת שלבים ותוצרים ומטריצת סמכות ואחריות. פיתוח תוכנית עבודה מפורטת לפרויקט הכוללת: WBS, פירוק למשימות, קשרים בין משימות, אילוצים על משימות, תאריכי יעד, מרווחי ציפה והנתיב הקריטי, הערכת העבודה והמשך, ניהול המשאבים בפרויקט והשרשרת הקריטית.

    תפקיד ה- PO בבקרה בפרויקט

    הבנת תפקידו של ה- PO בתהליכי בקרה בפרויקט – כשחקן מרכזי בפיתוח מערכת בקרה מאוזנת המורכבת מבקרות שוטפות, בקרות תקופתיות ובקרות מיוחדות. היכרות עם סוגי בקרה מיוחדים והבנת החשיבות במיקוד נכון לצד הסתכלות רחבה, כחלק מבקרה אפקטיבית.

    הנעה ללא סמכות בפרויקט

    תפיסת תפקיד המנהל – התפתחות תפיסת הניהול עד ימינו, מהות התפקיד כמגדיר, מנתב ומוביל שינוי, מנהיגות – מהי ומה הביטויים שלה בניהול עכשיו בכלל וניהול צוות פרויקט בפרט, אבחון אישי של סגנונות ניהול, מיהו "המנהל הטוב" ומהו "ניהול לקוי" בהקשר של ניהול פרויקט, קבלת החלטות והגדרת החלטה ניהולית טובה. הנעה ללא סמכות, יכולות שיווק עצמי, אחריות ואסרטיביות.

    ניהול הזמן בפרויקט

    אפקטיביות אישית מהי?, מיפוי גנבי זמן בהתנהלות פרויקט ופתרונות ישימים להתמודדות יעילה, על קופים, ניהול ואחריות – ניהול זמן המנהל בהתנהלות השוטפת, דילמת הקצר והארוך – חלוקת משאבי זמן ותשומת לב בין הטווח הקצר והארוך, ניהול אנרגיה – רגשית, פיזית, GTD (Getting Things Done) – עקרונות בתכנון שבועי ויומי כמפתח זהב לניהול עצמי.

    תפקיד ה- PO בתקשורת בפרויקט וסיכום הקורס

    הבנת תפקידו של ה- PO בתהליכי תקשורת פורמלית ובלתי פורמלית בפרויקט. ניהול התקשורת הפורמלית הסדורה, המתקיימת בדרכים הישירות והסלולות של הפרויקט והתקשורת הבלתי פורמלית המתקיימת בדרכים העקיפות וב"דרכי העפר" שלו. ניהול הפגישות בפרויקט והגשת דוחות חיוניים.
    סיכום: הגדרת תפקיד ה- PO בפרויקט והבנת התרומה שלו להצלחתו. הבנת ערכו של ה- PO וביסוס מעמדו כשחקן משמעותי בפרויקט. דיון בנחיצות ובתפיסת התפקיד בארגון.