מקצוענות היא שם נרדף להצלחה. היכולת לפעול, לעשות ולשנות באופן מיטבי היא מנוע הצמיחה האולטימטיבי בכל ארגון ובכל סביבה. אך העולם של היום דורש יותר…

לא אחת, מקצוענות בדבר אחד אינה מספקת, העובדים של היום נדרשים להתמודד עם מגוון רחב של משימות ואתגרים, והמונח מקצוען נשחק מול ה"מולטי מקצוען".

ה"מולטי מקצוען" מבטא את דרישות השוק החדשות לעובדים המסוגלים – מעבר למשימתם העיקרית, להתמודד בהצלחה עם פרויקטים נוספים – בנוסף על תפקידם, באופן מזדמן.

פרקטיקה אחת?? זה הכי 2014…

היום כבר ידוע כי ניהול פרויקטים הוא מקצוע הדורש התמחות; מקצוע הדורש מן העוסקים בו לא רק כישורים מיוחדים, אלא גם מיומנויות גבוהות בכלים ובמתודולוגיות מתקדמות לניהול פרויקטים.

רוב אנשי המקצוע – בכל תחום, מנהלים פרויקטים על בסיס שוטף במסגרת עבודתם ("נוסף על תפקידם"). רוב הפרויקטים הללו הינם פרויקטים קטנים (40-400 שעות, 1-4 חברי צוות). לאנשים אלו אנו קוראים "מנהלי פרויקטים מזדמנים", והם זקוקים לשיטות פשוטות ולכלים נוחים לביצוע עבודתם. הם אינם יכולים ולא צריכים להתמחות במתודולוגיות מורכבות ואינספור כלים, כפי שדרוש למנהל פרויקטים במשרה מלאה.

הקורס מבוסס על הספר "להיות מנהל פרויקט" והוא מתווה דרך ומסביר בגובה העיניים כיצד להיות מנהלי פרויקט הלכה למעשה. כל פרויקט שהוא. בכל גודל ובכל עולם תוכן. נתמקד בליבה, נעסוק בַעיקר ובפרקטיקה ונציע שלל כלים מלווים, ייחודים ופשוטים לשימוש קל ומידי וכן, נלמד כיצד לנהל את הזמן העומד לרשותנו בצורה אפקטיבית וכיצד להיות מנהלים-מנהיגים.

בסיום קורס זה תצאו עם כל מה שאתם צריכים – ורק עם מה שאתם צריכים, בכדי לנהל פרויקטים מזדמנים בהצלחה!

הנושאים בקורס

יסודות בניהול פרויקטים

היכרות עם המושגים בעולם ניהול הפרויקטים. הבנת היסודות של המקצוע. מהו פרויקט? מהם האילוצים בפרויקט והגורמים הקריטיים להצלחתו? מהו הפרדוקס הראשון בניהול פרויקטים וכיצד מתמודדים עמו? מהי מלכודת התכנון המדומה וכיצד נמנעים ממנה? כיצד מודדים הצלחה של פרויקט?

תפיסת תפקידו של מנהל הפרויקט

מיהו מנהל הפרויקט – קווים לדמותו, מהם הכישורים הדרושים למנהל פרויקט? כיצד בוחרים את מנהל הפרויקט המתאים ביותר לכל פרויקט? הדילמה הניהולית-מקצועית ותפקידו האמיתי של מנהל הפרויקט כמוביל להצלחה.

מצפן הפרויקט

זיהוי הצורך בפרויקט והוכחת נחיצות וכדאיות ביצוע הפרויקט, הגדרת מטרות הפרויקט, תכנון מחזור חיי הפרויקט ופיתוח טבלת שלבים ותוצרים, פיתוח מטריצת סמכות ואחריות בפרויקט, מסמך מצפן הפרויקט.

תכנון ראשוני של הפרויקט

פיתוח מבנה תכולת עבודה לפרויקט (WBS) והערכות גסות, פירוק העבודה למשימות, זיהוי קשרים בין משימות וקביעת ואילוצים, שיטות להערכת העבודה והמשך של משימות בפרויקט.

ניהול ומנהיגות

מנהל הפרויקט כמנהיג, אסרטיביות ביחס לאגרסיביות, בסיסי הנעה ויצירת מוטיבציה, מנהל הפרויקט כמוביל לשינוי, מיהו "מנהל טוב"?, הנעה ללא סמכות בסביבה מטריציונית.

ניהול זמן בפרויקט

אפקטיביות אישית מהי? מיפוי גנבי זמן בהתנהלות פרויקט ופתרונות ישימים להתמודדות יעילה, על קופים, ניהול ואחריות – ניהול זמן המנהל בהתנהלות השוטפת, דילמת הקצר והארוך – חלוקת משאבי זמן ותשומת לב בין הטווח הקצר והארוך, ניהול אנרגיה – רגשית ופיזית, GTD ( Getting Things Done ( עקרונות בתכנון שבועי ויומי כמפתח זהב לניהול עצמי.

בקרות בפרויקט

תכנון וביצוע בקרות שוטפות בפרויקט, בקרות תקופתיות ובקרות מיוחדות. קביעת סוגי הבקרות הדרושות בפרויקט, עוצמתן ושכיחותן ובהן, בקרת לו"ז, תקציב, אבני – דרך, משימות מיוחדות, משימות תקועות, שינויים בפרויקט, בקרת שערים בפרויקט, בקרת רידוד ועוד.

תקשורת בפרויקט

זיהוי בעלי העניין בפרויקט, ניהול בעלי העניין בפרויקט בהתאם למטריצת מעורבות-השפעה. ניהול התקשורת הפורמלית הסדורה, המתקיימת בדרכים הישירות והסלולות של הפרויקט והתקשורת הבלתי פורמלית המתקיימת בדרכים העקיפות וב"דרכי העפר" שלו.

  • הכרת עולם ניהול הפרויקטים
  • רכישת כלים לביצוע תפקידו של מנהל הפרויקט המזדמן
  • הקניית מיומנויות אישיות להובלת פרויקט

קורס זה מותאם לצרכים הספציפיים של מנהל וחברי צוות שאינם מנהלי פרויקטים במשרה מלאה, אבל מדי פעם נדרשים לנהל פרויקטים ("נוסף על תפקידם"). אנשים אלה יכולים להגיע מכל רקע מקצועי וניהולי כגון: שיווק, מכירות, מש"א, הדרכה, תפעול, לוגיסטיקה, ייצור, מקצועות חופשיים ועוד.

משך הקורס הינו 32 שעות אקדמיות.

מתכונת הקורס: הרצאות פרונטליות, תרגול וסימולציות חוויתיות מגוונות בכל נושא.

מתעניין/ת בקורס לארגון/חברה? מלא/י את הפרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם: